نتایج تیراندازی المپیک 2024 پاریس

نتایج تیراندازی المپیک پاریس 2024

فهرست مطالب

4
(8)

توجه: برای مشاهده نتایج و برنامه مسابقات تیراندازی پارالمپیک 2024 پاریس، از طریق این لینک اقدام کنید.

 

از 6 مرداد، روز شروع رقابت‌های تیراندازی المپیک تا امروز 15 مرداد که این مسابقات به پایان رسید، به مدت 10 روز تمام مسابقات برگزار شده در رشته‌های مختلف تیراندازی المپیک 2024 پاریس را برای شما پوشش دادیم. اگرچه نتایج به دست آمده توسط تیراندازان کشورمان نتوانست جامعه‌ی تیراندازی را شاد و راضی کند، اما حضور ورزشکاران ایرانی در آوردگاه بزرگی چون المپیک و پوشش مسابقات ان ها می‌تواند موجب توسعه و رشد ورزش تیراندازی گردد. ما نیز سعی کردیم با اطلاع‌رسانی برنامه مسابقات و روایت اتفاقات و نتایج تمام رشته‌های تیراندازی المپیک، دین خود را در این بین ادا کنیم.

به گواه آمار، این مقاله، بیشترین بازدید را از ابتدای مسابقات تاکنون داشته است و این چیزی نیست جز لطف شما. در بخش اول این خبر، نتایج تیراندازان ایرانی حاضر در المپیک را به تفکیک هر روز و به تفصیل و شرح کامل و نمایش سیبل‌ها مشاهده خواهید کرد. در بخش دوم، نتایج تمامی مسابقات تیراندازی المپیک پاریس از روز اول تا آخر ارائه شده است.

 


 

برنامه و نتایج مسابقات تیراندازان ایرانی در المپیک پاریس 2024

 

شنبه، 13 مرداد (روز هشتم مسابقات)

فینال تپانچه 25 متر بانوان

هانیه رستمیان، از کسب مدال المپیک باز ماند و به مقام ششم قناعت کرد. مسابقه فینال تپانچه 25 متر بانوان در ساعت 10:30 روز شنبه 13 مرداد به وقت ایران آغاز شد. در این رقابت، هفت تیرانداز از کشورهای مجارستان،‌ هند، ویتنام، چین، کره جنوبی، فرانسه و آمریکا با هانیه رستمیان به رقابت پرداختند.

روند برگزاری مسابقه تپانچه 25 متر به این شکل است که ورزشکاران در دو مرحله با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در مرحله‌ی اول، هر ورزشکار در سه راند و در هر راند 5 تیر به سمت سیبل مقابل خود شلیک می‌کند. مرحله‌ی دوم، در هفت راند برگزار می‌شود که با پایان هر راند، یک ورزشکار از دور مسابقه خارج می‌شود. مطابق مرحله‌ی قبل هر راند شامل 5 شلیک به سمت هدف می‌باشد.

 

کسب مقام ششم تیراندازی تپانچه 25 متر المپیک پاریس توسط هانیه رستمیان

 

در پایان مرحله‌ی اول، یانگ جین از کره، 13 امتیاز کسب کرد و در جایگاه اول قرار گرفت. هانیه رستمیان نیز به همراه 6 تیرانداز دیگر،‌ 10 امتیاز کسب کردند و به طور مشترک دوم شدند. رستمیان در راند اول مرحله دوم شروع فوق‌العاده‌ای داشت و تنها تیراندازی بود که توانست هر 5 امتیاز این راند را به دست آورد و در جایگاه دوم جدول قرار گیرد. تیرانداز آمریکایی در این راند هشتم و از دور رقابت حذف شد. رستمیان در دو راند بعدی عملکرد خوبی نداشت و به ترتیب 3 و 2 امتیاز به دست آورد و به همراه تیرانداز ویتنامی از دور مسابقات حذف گردید. با این اتفاق،‌هانیه رستمیان، به مقام ششم این رسته دست پیدا کرد. در راند بعدی هم، تیرانداز چینی حذف شد.

از این به بعد شاهد رقابت بسیار سنگینی بودیم. پس از پایان راند چهارم از مرحله حذفی، مانو باکر از هند با ورونیکا مایور از مجارستان به امتیازهای مساوی دست پیدا کردند و برای تعیین تکلیف و مشخص شدن نفر چهارم یک راند دیگر رقابت کردند. در نهایت باکر بود که شکست را پذیرفت و از دور رقابت خارج شد. باکر پیش از این توانسته بود در المپیک پاریس دو مدال برنز در رشته‌های تپانچه 10 متر و میکس تیمی تپانچه 10 متر به دست آورد و به این ترتیب از دستیابی یه سومین مدال باز ماند.

مایور، حذف شده‌ی راند پنجم این رقابت بود. ورونیکا مایور (Major Veronika)، دارنده‌ی پیشین رکورد جهانی، به مقام سوم و مدال برنز این رشته دست یافت. راند ششم، بین جین یانگ (Yang Jiin) از کره جنوبی و کامیل جرژجسکی (Jedrzejewski Camille) از فرانسه برگزار شد. در این مرحله هر دو تیرانداز 4 امتیاز به دست آوردند تا سرنوشت قهرمانی به یک راند اضافی کشیده شود و اینجا بود که یانگ توانست باکسب یک امتیاز بیشتر، این رقابت حساس را به نفع خود به پایان برده و مدال طلای رشته تپانچه 25 متر بانوان را از آن خود کند.

 

جمعه، 12 مرداد (روز هفتم مسابقات)

مرحله مقدماتی تپانچه 25 متر بانوان

هانیه رستمیان، به فینال رقابت‌های تپانچه 25 متر بانوان راه پیدا کرد. مرحله‌ی اول از این مسابقه، بخش دقت بود. رستمیان در پایان این بخش و پس از سه سری تیراندازی به سمت سیبل، 292 امتیاز به دست آورد و در جایگاه ششم جدول ایستاد. اما درخشش دختر تیرانداز ایرانی در بخش سرعت بود. رستمیان توانست در این بخش، 296 امتیاز کسب کند تا در مجموع با کسب 588 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته و به فینال رقابت‌ها صعود کند.

 

هانیه رستمیان در مرحله مقدماتی تپانچه 25 متر

 

تیرانداز مجارستانی ورونیکا مایور (Major Veronika) هم در این مسابقه 592 امتیاز به دست آورد و با رکورد مرحله مقدماتی المپیک در این رشته برابری کرد. ورزشکار هندی هم در جایگاه دوم ایستاد و تیراندازان ویتنام، چین، کره جنوبی، فرانسه و آمریکا نیز بعد از رستمیان در جایگاه چهارم تا هشتم ایستادند. هانیه رستمیان، فردا شنبه ساعت 11 صبح برای کسب مدال طلا با رقبای خود به رقابت خواهد پرداخت.

جدول سیبل و امتیاز هانیه رستمیان در هر دور از این رقابت به شکل زیر است.

 

جدول سیبل رستمیان در بخش دقت و سرعت 25 متر بانوان

 

 


 

سه‌شنبه، 9 مرداد (روز چهارم مسابقات)

روز دوم مرحله مقدماتی تراپ مردان

شروع مسابقات روز چهارم با رقابت‌های تراپ بود. در مرحله‌ی مقدماتی تراپ مردان که در ادامه‌ی رقابت روز گذشته انجام شد، 30 تیرانداز در دو راند باقی‌مانده به سمت اهداف پروازی شلیک کردند. نماینده‌ی نوجوان ما در این رشته یعنی محمد بیرانوند، رفتاری متفاوت با روز قبل داشت. وی ابتدا در راند چهارم، 22 امتیاز کسب کرد که کمتر از سه راند روز قبل بود. اما در راند پنجم به بیشترین امتیاز ممکن دست یافت و هر 25 تیر او به هدف اصابت کرد. هر چند دیگر دیر شده بود. بیرانوند توانست در مجموع 117 امتیاز کسب کند و در رتبه‌ی 24 جدول قرار بگیرد.

هر چند ممکن است برای افرادی که از دور اخبار تیراندازی را دنبال می‌کنند این نتیجه، بد و ناامیدکننده باشد ولی علاقه‌مندان به تیراندازی اطلاع دارند که بیرانوند اولین سهمیه‌ی تاریخ تیراندازی ایران در رشته‌ی تراپ را کسب کرده است و تنها با 15 سال سن می‌تواند آینده‌ی درخشانی در رقابت‌های بین‌المللی داشته باشد.

در پایان مرحله مقدماتی تراپ مردان، 6 تیرانداز از کشورهای چین،‌ بریتانیا،‌ استرالیا،‌ سوئد،‌ گواتمالا و آمریکا به مرحله نهایی این مسابقه صعود کردند.

جزئیات شلیک بیرانوند به سمت اهداف پروازی به شرح زیر می‌باشد.

 

نتیجه بیرانوند در مسابقات تراپ

 


 

دوشنبه، 8 مرداد (روز سوم مسابقات)

روز اول مرحله مقدماتی تراپ مردان

از ساعت 11 روز دوشنبه 11 مرداد، مسابقات تراپ مردان آغاز شد. نماینده ایران در این رشته از مسابقات تیراندازی المپیک، محمد بیرانوند است. این نوجوان راست دست، تنها 15 سال دارد و جوان‌ترین تیرانداز حاضر در المپیک محسوب می‌شود. بیرانوند در روز اول و در مجموع سه راند، 70 امتیاز کسب کرد و در جایگاه 21 جدول قرار گرفت. بیرانوند در دو راند اول، 23 امتیاز و در راند سوم، 24 امتیاز به دست آورد. محمد بیرانوند با کسب مدال طلای قهرمانی آسیا برای اولین بار در تاریخ ایران در رشته اهداف پروازی موفق به کسب سهمیه المپیک شده است.

 

محمد بیرانوند در المپیک پاریس 2024

 

در این مرحله از مسابقات تراپ، 30 تیرانداز حضور دارند و 6 نفر برتر به دور نهایی راه پیدا خواهند کرد. مسابقات تراپ در 5 راند برگزار می‌شود و هر تیرانداز در هر راند، 25 تیر به سمت هدف شلیک می‌کند. به علت تعدد شرکت‌کنندگان در این رشته و طولانی شدن زمان رقابت، مرحله مقدماتی این مسابقات در دو روز برگزار می‌گردد. در روز اول، هر تیرانداز در سه راند به سمت بشقاب‌ها شلیک انجام داد و دو راند باقی‌مانده در روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

 


 

یکشنبه، 7 مرداد (روز دوم مسابقات)

روز اول مرحله مقدماتی تفنگ 10 متر بانوان

یکشنبه، 7 مرداد از ساعت 10:45 دقیقه صبح به وقت ایران، مسابقات مرحله مقدماتی تفنگ 10 متر بانوان آغاز گردید. متاسفانه در پایان این دور از رقابت‌ها، نمایندگان کشورمان یعنی خانم‌ها فاطمه امینی و شرمینه چهل امیرانی از صعود به دور نهایی باز ماندند. علاوه بر ورزشکاران کشورمان، 50 تیرانداز از کشورهای دیگر نیز در خط تیراندازی حضور داشتند. 8 نفر اول این مرحله به دور بعد صعود کردند و روز دوشنبه در کنار 8 نفر برتر رنکینگ جهانی برای کسب مدال به رقابت خواهند پرداخت.

 

مرحله مقدماتی مسابقات تفنگ 10 متر زنان

 

شرمینه چهل امیرانی شروع نسبتا خوبی در این مرحله داشت و حتی توانسته بود تا پایان راند پنجم در رده 6 قرار گرفته و در موقعیت صعود باشد. اما متاسفانه با کمی بی‌دقتی در راند آخر امتیازات کمی را کسب کرد و نتوانست جواز حضور به فینال را کسب کند. شرمینه در مجموع 6 راند این مسابقه توانست 630 امتیاز به دست آورد. با این حال با توجه به تجربه کم این تیرانداز و حضور در اولین المپیک، این نتیجه را می‌توان نتیجه‌ی مناسب و امیدوارکننده برای شرمینه چهل امیرانی در نظر گرفت. جدول سیبل شرمینه چهل امیرانی در پایان مسابقه به شکل زیر می‌باشد.

حذف شرمینه چهل امیرانی از دور مقدماتی المپیک 2024

 

دیگر تیرانداز ما در رشته تفنگ 10 متر بانوان، فاطمه امینی بود. فاطمه امینی هم در پایان مسابقه توانست به امتیاز 626.2 رسیده و در رتبه 26 جدول قرار گیرد. جدول سیبل فاطمه امینی را می‌توانید در زیر مشاهده نمایید.

حذف فاطمه امینی از دور مقدماتی مسابقات تیراندازی المپیک 2024

 

در پایان دور مقدماتی تفنگ 10 متر بانوان، ورزشکاران کره جنوبی، نروژ،‌ سوئیس،‌ چین، هند، قزاقستان،‌ آمریکا و فرانسه به ترتیب در رده‌های اول تا هشتم قرار گرفتند و به دور بعد صعود کردند. شایان ذکر است که در این ورزشکار کره‌ جنوبی، بان هیوجین (Ban Hyojin)، توانست با کسب 634.5 امتیاز، رکورد امتیازی مرحله مقدماتی المپیک در این رشته را جابجا نماید.

 


 

شنبه، 6 مرداد (روز اول مسابقات)

مرحله مقدماتی تپانچه 10 متر بانوان

در این مرحله از مسابقات، اولین تیرانداز کشورمان یعنی هانیه رستمیان برای صعود به مرحله نهایی تپانچه 10 متر بانوان به مصاف 43 رقیب خود رفت. در این رشته از مسابقات در مجموع 52 تیرانداز حضور دارند که هشت نفر برتر رنکینگ جهانی در دور مقدماتی شرکت نکردند و در دور نهایی به جمع ورزشکاران صعود کرده، اضافه خواهند شد.

 

هانیه رستمیان 10 متر تپانچه بانوان

 

متاسفانه هانیه رستمیان با عدم صعود از مرحله‌ی مقدماتی، شانس حضور در فینال رشته تپانچه‌ی 10 متر بانوان را از دست داد. در این دور از مسابقات، رستمیان 571 امتیاز کسب نمود و در جایگاه 22 جدول دور مقدماتی قرار گرفت. جدول سیبل رستمیان در این دور از مسابقات به شکل زیر رقم خورد.

حذف رستمیان از المپیک پاریس

 

در پایان دور مقدماتی تپانچه 10 متر زنان المپیک 2024، 1 تیرانداز از مجارستان، 2 تیرانداز از کره جنوبی، 1 تیرانداز از ویتنام، 1 تیرانداز از هند، 2 تیرانداز از چین و 1 تیرانداز از ترکیه در جمع 8 نفر برتر قرار گرفتند و جواز صعود به فینال رقابت‌ها را کسب نمودند.

تحلیل آقای محمدرضا محمودی، ملی‌پوش سابق کشورمان، در مورد دور مقدماتی رشته تپانچه‌ی 10 متر بانوان:

✅ تا اینجای کار و در این رشته، سطح مسابقات کمی پاینن‌تر از مسابقات جهانی و حتی آسیایی بود. در این مسابقات، آخرین نفر توانست با 577 امتیاز به مرحله فینال راه پیدا کند که در صورت کسب این امتیاز در مسابقات یاد شده، شانسی برای حضور در فینال نداشت.

✅ البته نباید از حق گذشت. واقعیت این است که رقابت برای صعود به فینال بسیار سخت و نفس‌گیر بود. شاهد این مدعا را می‌توان در این نکته دید که نفرات نهم و دهم، علیرغم کسب امتیاز برابر با نفر هشتم از صعود به مرحله فینال بازماندند. آنچه موجب صعود نفر هشتم به دور بعد شد، 10 مرکز بیشتر نسبت به این دو نفر بود. جالب اینکه نفرات 11، 12 و 13 جدول، علیرغم داشتن 10 مرکز بیشتر نسبت به نفر هشتم، فقط به دلیل یک امتیاز کمتر نسبت به وی، نتوانستند به فینال راه پیدا کنند.

✅ این اتفاق در دوره‌های قبل نیز برای ورزشکاران ایرانی رخ داده بود. آقای جوهری به خاطر 10 مرکز کمتر فینالیست نشدند. آقای گلخندان فقط به دلیل یک امتیاز کمتر فینال مسابقات جهانی را از دست دادند. آقای پورحسینی فقط به دلیل یک امتیاز کمتر از شرکت در مسابقات المپیک محروم شدند و آقای مهیار صداقت که تنها به دلیل یک دهم نمره کمتر، نتوانستند به فینال المپیک قبل راه پیدا کنند.

 


 

نتایج مسابقات تیراندازی المپیک پاریس 2024

 

دوشنبه، 15 مرداد (روز دهم و پایانی مسابقات تیراندازی المپیک)

فینال تپانچه 25 متر مردان

فینال تپانچه 25 متر مردان، یکی از آخرین رقابت‌های تیراندازی در المپیک پاریس بود. دو ورزشکار چینی به همراه تیراندازانی از اوکراین، کره جنوبی، ایتالیا و آلمان، در این مسابقه به رقابت پرداختند. سبک و سیاق برگزاری این مسابقه نیز کاملا شبیه فینال تپانچه‌ی 25 متر بانوان بود که هانیه رستمیان از کشور ما در آن رشته شرکت کرده بود. ابتدا تیراندازان در سه راند به سمت سیبل شلیک کردند و سپس مرحله‌ی حذفی آغاز گردید که در پایان هر راند، یک تیرانداز از دور رقابت حذف گردید. در پایان، ژینجی وانگ از چین و یئونگ جائه چو از کره به مدال برنز و نقره رسیدند و یوهونگ لی (Li Yuehong) از چین با اقتدار قهرمان و صاحب مدال طلا شد. لی در این مسابقه 32 امتیاز به دست آورد و نتوانست رکورد 34 امتیازی که از المپیک لندن در دست تیرانداز کوبایی باقی مانده است را بشکند.

 

یوهونگ لی قهرمان تپانچه 25 متر المپیک پاریس

 


 

اسکیت تیمی

آخرین مسابقه‌ی تیراندازی المپیک 2024 پاریس،‌اسکیت تیمی بود. مرحله‌ی مقدماتی این رشته در صبح و فینال رقابت در عصر روز آخر برگزار شد. در مرحله‌ی مقدماتی، 15 تیم از 13 کشور حضور داشتند. در پایان این مرحله، تیم‌های ایتالیا و آمریکا به فینال و چین و هند به مسابقه‌ی رده‌بندی راه پیدا کردند. اگرچه برخلاف مرحله‌ی مقدماتی، هر دو مسابقه‌ی فینال و رده‌بندی جذاب از آب در آمد و تیم برنده بازنده تنها یک تیر صحیح با یکدیگر اختلاف داشتند، اما در نهایت تیم‌ها در همان جایگاهی ایستادند که در مرحله‌ی مقدماتی قرار گرفته بودند. ایتالیا اول، آمریکا دوم و چین به مقام سوم رسید. تیم ایتالیا شامل دیانا باکوسی (Bacosi Diana) و گابریله روزتی (Rossetti Gabriele) در فینال 45 امتیاز به دست آوردند و مدال طلا را بر گردن آویختند.

 

تیم اسکیت ایتالیا قهرمان تیراندازی اسکیت المپیک پاریس

 


 

یکشنبه، 14 مرداد (روز نهم مسابقات)

مرحله مقدماتی تپانچه 25 متر مردان

مرحله مقدماتی تپانچه 25 متر مردان در روز یکشنبه در دو مرحله انجام شد. در هر مرحله از این رقابت، 29 تیرانداز، سه راند تیراندازی کردند که در هر راند 10 تیر به سمت هدف شلیک گردید. در پایان مرحله مقدماتی، دو ورزشکار از چین در صدر جدول قرار گرفتند و به همراه تیراندازانی از اوکراین، کره جنوبی، ایتالیا و آلمان، به فینال رشته تپانچه 25 متر صعود کردند.

 


 

روز دوم مرحله مقدماتی و فینال اسکیت بانوان

دومین روز از رقابت مرحله مقدماتی اسکیت بانوان نیز در روز یکشنبه برگزار شد و در نهایت دو تیرانداز از اسلواکی در کنار تیراندازان آمریکا، بریتانیا،‌ یونان و شیلی به فینال این رشته صعود کردند. فینال این رشته نیز به سبک اسکیت مردان برگزار گردید و دست دو تیرانداز اسلواکی و یک تیرانداز یونان از مدال کوتاه ماند. در راند سوم حذفی، جوئل اسمیت آمریکایی که در مرحله مقدماتی در جایگاه اول قرار گرفته بود از دور مسابقه حذف شد و به مدال برنز رسید. آخرین راند مسابقه بین ورزشکاران بریتانیا و شیلی، آمبر جو بوتر و فرانسیسکا چادید برگزار شد که این رقابت حساس در پایان این راند مساوی شده و به راند اضافه کشید. در نهایت فرانسیسکا چادید (Francisca Crovetto Chadid) اهل شیلی توانست بر حریف بریتانیایی خود فائق آمده و مدال طلا را بر گردن آویزد. هر چند که به دلیل کسب یک امتیاز کمتر از شکست رکورد المپیک باز ماند.

 

قهرمان رشته اسکیت بانوان المپیک پاریس 2024

 


 

شنبه، 13 مرداد (روز هشتم مسابقات)

روز دوم مرحله مقدماتی و فینال اسکیت مردان

مرحله مقدماتی اسکیت مردان در روز شنبه پیگیری شد. در این رقابت که بین 30 تیرانداز انجام شد، ورزشکاران در 5 راند به رقابت پرداختند و در هر راند 25 تیر به سمت اهداف پروازی شلیک کردند. در پایان این مسابقه، دو تیرانداز آمریکایی به همراه تیراندازان کشورهای ایتالیا، چین تایپه، سوئد و پرو به فینال این رشته صعود کردند. شایان ذکر است که کانر لین پرینس از آمریکا، تامارو کاساندرو از ایتالیا و منگ یوآن لی از چین تایپه توانستند تنها با از دست دادن یک تیر و کسب 124 امتیاز، با رکورد مرحله مقدماتی المپیک که پیش از این به تنهایی در دست کاساندروی ایتالیایی بود، برابری کنند.

در ساعت 17 به وقت تهران، فینال رشته اسکیت مردان بین 6 تیرانداز راه یافته به این مرحله برگزار شد. در مرحله‌ی اول، هر 6 تیرانداز 20 تیر به سمت اهداف پروازی شلیک کردند. در پایان این مرحله، نماینده‌ی کشور پرو از مسابقه حذف گردید. مرحله‌ی دوم مسابقه، مرحله‌ی حذفی بود که در هر راند از این مرحله، تیراندازان 10 تیر به سمت بشقاب‌ها شلیک کردند و در انتهای 2 راند اول، تیراندازان سوئد و ایتالیا از دور مسابقه حذف شدند. در راند سوم، قرعه‌‌ی شکست به نام تیرانداز تایپه افتاد و یوآن منگ لی به مدال برنز رضایت داد.

در راند آخر، دو تیرانداز آمریکایی، لین کانر پرینس و وینسنت هانکوک برای کسب مدال طلا رقابت کردند. در پایان، وینسنت هانکوک (HanCock Vincent) توانست با کسب 58 امتیاز، مدال طلای خود در المپیک توکیو رو تکرار کند. اگر چه نتوانست رکورد پیشین خود در المپیک توکیو (59 امتیاز) را بشکند.

 

قهرمان مسابقات اسکیت مردان در المپیک پاریس

 


 

روز اول مرحله مقدماتی اسکیت بانوان

در مرحله مقدماتی اسکیت بانوان، 29 تیرانداز به سمت اهداف پروازی شلیک می‌کنند. روز اول در سه راند پیگیری شد و باید برای مشخص شدن تیراندازان فینالیست تا فردا یکشنبه صبر کنیم.

 


 

جمعه، 12 مرداد (روز هفتم مسابقات)

فینال تفنگ 50 متر سه وضعیت بانوان

تیراندازان کشورهای آمریکا، چین، سوئیس، مغولستان، نروژ، لهستان، اتریش و دانمارک، برگزارکننده‌ی فینال تفنگ 50 متر سه وضعیت بانوان بودند. به نظر می‌رسید که ورزشکاران آمریکا و چین که در مرحله‌ی مقدماتی توانسته بودند رکورد مرحله‌ی مقدماتی المپیک را بشکنند، در این مرحله نیز بر سر مدال طلا جنگ سختی را برپا کنند. اما این تیرانداز سوئیسی چیارا لئون (Leone Chiara)‌‌‌ بود که توانست بر این دو غلبه کند و صاحب مدال طلای المپیک شود. لئون به اندازه‌ی کافی در فینال خوب بود که بتواند با کسب 464.4 امتیاز، رکورد جدیدی در المپیک به نام خود ثبت کند. تیراندازان آمریکایی و چینی نیز به ترتیب دوم و سوم شدند و به مدال نقره و برنز رضایت دادند.

 

قهرمان تفنگ 50 متر سه وضعیت بانوان المپیک پاریس

 


 

پنج‌شنبه، 11 مرداد (روز ششم مسابقات)

فینال تفنگ 50 متر سه وضعیت مردان

در فینال تفنگ 50 متر سه وضعیت مردان، هشت تیرانداز از کشورهای چین، نروژ، اوکراین، فرانسه، صربستان، لهستان و هند حضور داشتند. در این مرحله نیز، تیرانداز چین و اوکراین رقابت حساسی برای کسب مدال طلا داشتند و در نهایت ورزشکار چینی، یوکون لیو (Liu Yukun) بود که مانند مرحله مقدماتی توانست بر حریفان خود غلبه کند و مدال طلا را بر گردن خود ببیند. اما پدیده‌ی فینال، کسی نبود جز تیرانداز هندی،‌ سواپنیل کوسال (Kusale Swapnil) که به عنوان نفر آخر به فینال این رشته راه پیدا کرده بود. کوسال توانست موفقیت‌های تیراندازان هندی در المپیک را تکمیل کرده و  مدال برنز این تفنگ 50 متر سه وضعیت را به دست آورد.

 

قهرمان تفنگ 50 متر سه وضعیت مردان المپیک پاریس

 


 

مرحله مقدماتی تفنگ 50 متر سه وضعیت بانوان

در این مسابقات 32 تیرانداز شرکت داشتند و رقابت حساس و بسیار نزدیکی را با یکدیگر برگزار کردند. در پایان دور مقدماتی، تیراندازان کشورهای آمریکا، چین، سوئیس، مغولستان، نروژ، لهستان، اتریش و دانمارک توانستند به ترتیب در رده اول تا هشتم قرار بگیرند و به فینال رقابت‌ها صعود کنند. در این مسابقه ورزشکار آمریکایی و چینی توانستند با کسب 593 امتیاز، رکورد مرحله مقدماتی المپیک را شکسته و به نام خود ثبت نماید. مسابقه فینال در روز جمعه برگزار خواهد شد.

 


 

چهارشنبه، 10 مرداد (روز پنجم مسابقات)

مسابقات تراپ بانوان

روز دوم مسابقات تراپ بانوان در ساعت 10:30 روز چهارشنبه پیگیری شد و تیراندازان در دو راند باقی‌مانده به سمت اهداف پروازی شلیک کردند. در پایان این رقابت، دو تیرانداز از اسپانیا به همراه تیراندازان چین،‌ گواتمالا، ایتالیا و استرالیا به دور نهایی مسابقات صعود کردند.

مانند روز قبل، مسابقه فینال تراپ بانوان نیز در ساعت 5 بعد از ظهر برگزار شد. تیراندازن راه یافته به فینال تراپ، در دو مرحله با یکدیگر رقابت کردند و در هر مرحله، 25 تیر به سمت بشقاب‌ها شلیک کردند. در پایان، این ورزشکار گواتمالایی یعنی روانا اولیویا آدریانا (Ruana Olivia Adriana) بود که توانست با اقتدار و کسب 45 امتیاز قهرمان گردد. دستیابی به 45 امتیاز برای آدریانا برابر بود با شکستن رکورد ورزشکار اسلواکی در المپیک توکیو که با 43 امتیاز به دست آمده بود.

 

قهرمان مسابقات تراپ بانوان المپیک پاریس

 

ماریا استانکو از ایتالیا و پنی اسمیت از استرالیا نیز دوم و سوم شدند و مدال‌های نقره و برنز را به گردن آویختند.

 


 

مرحله مقدماتی تفنگ 50 متر سه وضعیت مردان

در این مسابقات 44 تیرانداز شرکت داشتند و رقابت حساس و بسیار نزدیکی را با یکدیگر برگزار کردند. در پایان دور مقدماتی، تیراندازان کشورهای چین، نروژ، اوکراین، فرانسه، صربستان، لهستان و هند توانستند به ترتیب در رده اول تا هشتم قرار بگیرند و به فینال رقابت‌ها صعود کنند. در این مسابقه ورزشکار چینی، یوکون لیو (Liu Yukun)، توانست با کسب 594 امتیاز، رکورد مرحله مقدماتی المپیک را شکسته و به نام خود ثبت نماید. مسابقه فینال در روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد.

 


 

سه‌شنبه، 9 مرداد (روز چهارم مسابقات)

روز اول مرحله مقدماتی تراپ بانوان

در این رشته از رقابت‌ها، 27 تیرانداز شرکت دارند و برای صعود به مرحله نهایی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. در روز اول، تیراندازان در سه راند به سمت اهداف پروازی شلیک کردند. دو راند باقی‌مانده در روز چهارشنبه پیگیری خواهد شد تا تکلیف شش نفر صعودکننده به مرحله‌ی نهایی مشخص گردد.

 

فینال میکس تیمی تپانچه 10 متر

در ساعت 11 سه‌شنبه، ابتدا تیراندازان هندی توانستند در دیدار رده‌بندی با غلبه بر کره جنوبی به مدال برنز دست یابند. سپس در یک رقابت نزدیک،‌ تیم میکس تپانچه صربستان با نتیجه‌ی 16 بر 14 مقابل ترکیه به برتری دست یافتند و مدال طلای این رشته را بر گردن آویختند. تیم صربستان در این رشته از تیراندازی متشکل از زورانا آرانوویچ (Arunoivc Zorana) و دمیر میکچ (Mikec Damir) بود.

 

مدال طلای میکس تیمی تپانچه متر المپیک پاریس

 

فینال تراپ مردان

ساعت  به وقت ایران، فینال تراپ آقایان آغاز شد. این مسابقه بین ورزشکار و در دو استج یا مرحله انجام شد و در پایان ناتان هیلز (Hales Nathan) توانست به مدال طلا دست یابد. همچنین، هیلز موفق شد با کسب 48 امتیاز  رکورد المپیک را نیز جابجا کند. گرچه برای برابری با رکورد جهانی که سال پیش خود او موفق به کسب آن شده بود، یک امتیاز کم آورد.

 

قهرمان مسابقات تیراندازی تراپ المپیک پاریس

 


 

دوشنبه، 8 مرداد (روز سوم مسابقات)

میکس تیمی تپانچه 10 متر

روز سوم مسابقات تیراندازی المپیک پاریس 2024 با مسابقات میکس تیمی تپانچه 10 متر آغاز شد. در این مرحله از مسابقات، 17 تیم در سه راند با یکدیگر به رقابت پرداختند و در انتها، تیم‌های ترکیه2 و صربستان راهی فینال شدند. تیم‌های کره جنوبی1 و هندوستان1 نیز باید برای برای کسب مدال برنز با یکدیگر رقابت کنند.

 


 

فینال تفنگ 10 متر بانوان

از ساعت 11 به وقت ایران، فینال مسابقات تفنگ 10 متر بانوان آغاز شد. در این مرحله، هشت تیرانداز از کشورهای کره جنوبی، نروژ،‌ سوئیس،‌ چین، هند، قزاقستان،‌ آمریکا و فرانسه برای کسب مدال طلا با یکدیگر رقابت کردند. در نهایت، بان هیوجین (Ban Hyojin) از کره جنوبی توانست در یک رقابت نفس‌گیر،‌ رقیب چینی خود، هوانگ یوتینگ (Huang Yuting) را شکست دهد. یوتینگ دو روز پیش توانسته بود به مدال طلای میکس تیمی دست یابد. هر دو تیرانداز در پایان رقابت به امتیاز 251.8 دست یافتند و رکورد المپیک را جابجا کردند اما این ورزشکار کره جنوبی بود که فقط به دلیل یک شلیک ده ایکس بیشتر به مدال طلا رسید. آدری گوگنیات از سوئیس نیز به مدال برنز تفنگ 10 متر بانوان المپیک دست یافت.

 

قهرمان تفنگ 10 متر زنان المپیک پاریس 2024

 


 

فینال تفنگ 10 متر مردان

آخرین مسابقات روز سوم رشته تیراندازی المپیک پاریس، فینال تفنگ 10 متر مردان بود که بین 8 تیرانداز از کشورهای چین، آرژانتین، ایتالیا، کرواسی، کره جنوبی،‌ سوئد، هند و کرواسی برگزار شد. در پایان رقابتی حساس و نفس‌گیر، شنگ لیهائو (Sheng Lihao) از چین توانست حریف سوئدی خود،‌ ویکتور لیندگرن (Victor Lindgren) را شکست دهد و مدال طلای مسابقات را از آن خود کند. این ورزشکار چینی، دو روز پیش نیز مدال طلای رشته میکس تیمی تفنگ ده متر را کسب کرده بود. میران ماریچیچ از کرواسی نیز به مدال برنز دست یافت. شنگ لیهائو در این مسابقه به 252.2 امتیاز دست یافت و رکورد جدید المپیک را به نام خود ثبت کرد. البته او نتوانست به رکورد جهانی، یعنی 254.5 امتیاز دست یابد. رکوردی که از آن خود اوست و در رقابت‌های جهانی مونیخ 2024 به دست آمده است.

 

قهرمان مسابقات تفنگ 10 متر مردان المپیک 2024

 


 

یکشنبه، 7 مرداد (روز دوم مسابقات)

فینال تپانچه 10 متر مردان

دومین مسابقه‌ی روز، مسابقه فینال تپانچه 10 متر مردان بود. در این مسابقه جمعا هشت ورزشکار از کشورهای چین، کره جنوبی، آلمان، ایتالیا، صربستان و مغولستان شرکت داشتند. در انتها و در یک رقابت نزدیک، ژی یو از چین توانست با امتیاز 240.9 به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یابد. در المپیک توکیو، این جواد فروغی بود که توانسته بود با امتیاز 244.8 به مدال طلا دست یابد ولی امسال ایران در این رشته نماینده‌ای نداشت. فدریکو مالدینی و پائولو مونا، هر دو از ایتالیا، توانستند به مدال برنز این رشته دست پیدا کنند.

 

فینال تپانچه 10 متر المپیک پاریس 2024


 

مرحله مقدماتی تفنگ 10 متر مردان

ساعت 12:45 به وقت ایران، مرحله مقدماتی تفنگ 10 متر مردان المپیک پاریس 2024 آغاز شد. در این مرحله 49 ورزشکار شرکت داشتند. در پایان این مرحله، تیراندازان کشورهای چین، آرژانتین، ایتالیا، کرواسی، کره جنوبی،‌ سوئد، هند و کرواسی به ترتیب رتبه‌های اول تا هشتم را کسب کردند و به فینال این رشته راه پیدا کردند.

 


 

فینال تپانچه 10 متر بانوان

آخرین مسابقه این روز در ساعت 13:30 به وقت تهران آغاز شد. در فینال تپانچه 10 متر بانوان المپیک 2024 پاریس، 8 تیرانداز به مصاف یکدیگر رفتند. در پایان، اوه یه جین از کره‌جنوبی بود که توانست در رقابتی نزدیک با هم‌وطن خود به مدال طلا برسد. ورزشکار هندی نیز به مدال برنز رضایت داد و در جایگاه سوم ایستاد.

 

فینال تپانچه 10 متر بانوان المپیک پاریس 2024


 

شنبه، 6 مرداد (روز اول مسابقات)

میکس تیمی تفنگ 10 متر

مسابقات تیراندازی المپیک پاریس، با رشته‌ی میکس تیمی تفنگ 10 متر آغاز شد. در ابتدا و ساعت 10:30 صبح 6 مرداد، مرحله‌ی مقدماتی این مسابقات شروع شد. در این مرحله از مسابقه، 28 تیم حضور داشتند. در پایان این مرحله، تیم‌های چین و کره جنوبی به فینال رقابت‌ها و قزاقستان و آلمان به مسابقه رده‌بندی صعود کردند.

 

اولین مدال طلای المپیک پاریس 2024

 

مرحله نهایی مسابقات میکس تیمی تفنگ 10 متر، در ساعت 12 ظهر به وقت ایران آغاز گردید. ابتدا تیم قزاقستان توانست با پیروزی 17 بر 5 برابر آلمان، به مدال برنز رقابت‌ها دست پیدا کند. مسابقه‌ی فینال نیز بین چین و کره جنوبی برگزار شد که در نهایت و در یک رقابت نزدیک، تیم مختلط چین شامل شنگ لیهائو (Sheng Lihao) و هوانگ یوتینگ (Huang Yuting) توانست با نتیجه‌ی 16 بر 12 برابر تیم کره جنوبی به پیروزی دست یابد. به این ترتیب تیم تیراندازی چینی توانست اولیم مدال طلای رقابت‌های المپیک پاریس 2024 را بر گردن آویزد.

شایان ذکر است که ایران در این مسابقات فاقد نماینده بود.

 


 

 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

بر روی ستاره‌ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز این مطلب 4 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *