شلیک تیم ایران به سمت طلا

المپیک پاریس 2024

فهرست مطالب

5
(1)

از همین امروز،‌ یعنی 20 تیر، فقط 16 روز به شروع مسابقات المپیک باقی مانده است. رقابت‌های المپیک تابستانی 2024 پاریس، در روز 5 مرداد (26 جولای) به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد. این رقابت‌ها تا 21 مرداد ادامه خواهد داشت. کاروان جمهوری اسلامی ایران نیز در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با ۲۹ سهمیه مردان و ۱۱ سهمیه بانوان و در ۱۳ رشته ورزشی به میدان خواهند رفت. تیراندازی،‌ یکی از اولین رشته‌هایی است که ورزشکاران ایرانی در آن به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.

تیم ملی تیراندازی ایران در المپیک پاریس 4 نماینده خواهد داشت. فاطمه امینی و شرمینه چهل امیرانی، در تفنگ 10 متر زنان جواز شرکت در المپیک را دریافت کرده‌اند. مسابقات انتخابی این رشته در روز یک‌شنبه 7 مرداد و مسابقات فینال در روز دوشنبه 8 مرداد برگزار خواهد شد. البته این ورزشکاران امکان رقابت در مسابقات سه وضعیت 50 متر که در روزهای 11 و 12 مرداد برگزار می‌شود را هم خواهند داشت.

هانیه رستمیان نیز در 25 متر تپانچه جواز مسابقات المپیک را کسب کرده است. مسابقاتی که در روز 12 مرداد برگزار می‌گردد. دیگر نماینده ایران محمد بیرانوند است که در مسابقات تراپ شرکت خواهد کرد. مسابقات مقدماتی و فینال تراپ مردان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، 8 و 9 مرداد برگزار خواهد شد.

 

هانیه رستمیان تیراندازی

 

هانیه رستمیان متولد 1377 در ساری و با سابقه‌ترین تیرانداز تیم ملی است. او پرچمدار کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو بود. هانیه رستمیان در مسابقات قهرمانی جهان مصر در تپانچه ۲۵ متر توانست در رده پنجم قرار گیرد و اولین سهمیه ورزش ایران در المپیک 2024 را به دست آورد. این تیرانداز از سال 2013 و رده نوجوانان عضو تیمی بوده است و مقام‌های زیادی را کسب نموده است. از مهم‌ترین مقام‌های رستمیان در تیراندازی می‌توان به مدال طلای تپانچه بادی ۱۰متر انفرادی جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا 2017 ژاپن و مدال طلای تپانچه بادی ۱۰ متر تیمی در مسابقات قهرمانی جهان 2022 برزیل اشاره کرد. رستمیان در المپیک توکیو ژاپن در رشته‌های تپانچه بادی ۱۰ متر، تپانچه ۲۵ متر و تپانچه بادی ۱۰ متر تیمی میکس شرکت کرد ولی نتوانست به رقابت‌های پایانی این رشته‌ها راه پیدا کند.

 

فاطمه امینی تیراندازی

 

فاطمه امینی متولد 14 مهر 1379 در اصفهان است. امینی، بهترین ورزشکار ایران در رنکینگ جهانی تیراندازی در دسته خود یعنی تفنگ 10 متر، می‌باشد. امینی سابقه کسب مدال برنز تیمی در مسابقات قهرمانی آسیا در رده جوانان و کسب مدال برنز تفنگ بادی 10 متر تیمی در رقابت‌های جام جهانی برزیل را دارا می‌باشد.

 

شرمینه چهل امیرانی تیراندازی

 

شاید باورتان نشود که شرمینه چهل امیرانی که با کسب مقام پنجم در مسابقات قهرمانی جهان باکو، مجوز حضور در المپیک را کسب کرد، کمتر از سه سال است که به این ورزش روی آورده است. چهل امیرانی تنها 24 سال سن دارد و از آبان 1401 سلاح به دست گرفته است. البته در همین زمان کوتاه نیز او دستاوردهای خوبی داشته است. قهرمانی انفرادی و تیمی در مسابقات لیگ دسته یک با تیم موجان و صعود به فینال مسابقات دانشجویان جهان را می‌توان اولین مقام‌های او در مسابقات تیراندازی به شمار آورد. این بازیکن تیم ملی تیراندازی با حضور در مسابقات باکو توانست در رشته میکس مدال نقره و در تفنگ بادی 10 متر مقام پنجم را کسب کند و راهی المپیک شود.

 

محمد بیرانوند تیراندازی

 

محمد بیرانوند جوانترین تیرانداز حاضر در المپیک پاریس است. او متولد شهریور 1387 است و هنوز 16 سال هم ندارد. بیرانوند یک رکورد دیگر هم دارد که توانسته است اولین سهمیه المپیک تاریخ ورزش ایران در رشته تراپ را کسب کند. بیرانوند در مسابقات قهرمانی اهداف پروازی در جاکارتا 2024 توانست مدال طلا را کسب کند. این بروجردی با استعداد، پیش از این نیز در مسابقات اهداف پروازی قهرمانی آسیا در کویت نیز توانسته بود مدال نقره میکس تراپ را کسب کند.

 

بنر خرید ساچمه تیراندازی

 

برای تمام تیراندازان ایرانی حاضر در المپیک آرزوی موفقیت داریم. برای مشاهده نتایج تیراندازی المپیک 2024 پاریس اینجا کلیک کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

بر روی ستاره‌ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز این مطلب 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *