درباره آرش نوری

من، آرش نوری هستم. سال ۶۸ در تهران به دنیا اومدم. شاید یکی از بهترین شانس‌های زندگی من این بود که در خانواده‌ای بزرگ شدم که همگی علاقه‌مند به تیراندازی بودند. قوم بختیاری از قدیم همگی با تفنگ و تیراندازی عجین بودن… به همین دلیل تیراندازی تفریحی یکی از مهم‌ترین بخش‌های خاطرات کودکی من رو تشکیل میده.

اما شروع فعالیت حرفه‌ای تیراندازی من از سال 94 و در باشگاه مهام با سلاح‌های پی سی پی بود. سال 95، رشته‌ی بنچ رست رو شروع و در مسابقات شرکت کردم. سال 96، رشته‌های هانتر فیلدتارگت و فیلدتارگت و اسپید سیلوئت رو شروع کردم و به عضویت تیم برون مرزی آریا در اومدم.

سال 98 در تمرینات آمادگی برای مسابقات جهانی تیراندازی بودم که به دلیل شیوع کرونا، تمامی مسابقات تیراندازی کنسل شد. در بهار 99 وارد تیم irbfa شدم. در پاییز همین سال بود که به مربیگری رشته‌های اهداف میدانی در باشگاه مهراسپورت پرداختم و به طور همزمان، آموزش‌های تخصصی رشته‌های بادی ده متر رو زیر نظر اساتید قدیمی این رشته آغاز کردم.

تابستان 1400، به طور رسمی به عنوان کمک مربی در باشگاه البرز مشغول شدم و در زمستان ۱۴۰۰، دوره‌های مربیگری و داوری رشته‌های بادی ده متر رو طی کردم. ۲۰ ماه مربیگری در باشگاه البرز  و شش ماه مربیگری در باشگاه آپریوم از دیگر فعالیت‌های من در زمینه‌ی مربیگری بوده. در حال حاضر هم نزدیک به  یک سال است که در باشگاه تیراندازی پردیسان به عنوان مربی فعالیت دارم.

بسیاری از فعالان حوزه‌ی تیراندازی، من رو با صفحه‌ی اینستاگرامی من یعنی Shooting_Educate می‌شناسند. در طی چند سال مدیریت این صفحه تلاش کردم که در زمینه‌ی آموزش رایگان تیراندازی و البته فرهنگ‌سازی در دنیای سلاح‌های بادی تلاش کنم و فکر می‌کنم در زمینه‌ی آموزش و مشاوره به علاقه‌مندان تیراندازی تا حد خوبی موفق بودم.

فعالیت‌های دیگه‌ای که در زمینه‌ی تیراندازی داشتم به اختصار شامل موارد زیر هستند:

.کمک داور و عکاس  اولین مسابقات f کلاس گلوله زنی کشوری در دانشگاه امام حسین

.عکاس و خبرنگار اولین مسابقات سه گانه ( گلوله زنی، تراپ، فیلدتارگت) در شیراز، خرداد ۱۴۰۲

.عکاس و کمک داور دومین دوره قهرمانی کشور f کلاس گلوله زنی در تهران دانشگاه امام حسین

.تیرانداز و مربی رشته‌های اهداف میدانی (بنچ رست، فیلد تارگت، هانتر فیلدتارگت، اسپید سیلوئت) و عضو تیم برون مرزی irbfa که در حال حاضر برای مسابقه آفریقای جنوبی سال آینده رشته هانتر فیلدتارگت تمرین میکنم.

.تیرانداز و مربی و داور رشته‌های بادی ده متر ( تفنگ و تپانچه سالنی)

.کمک مربی تیم‌های تفنگ و تپانچه بادی پردیسان در لیگ تهران

.برگزارکننده برنامه‌های استعدادیابی برای مدارس مناطق ۲ و ۳ و ۱۰ و ۱۶ در سال‌های اخیر

.برگزارکننده تورهای فرهنگ‌سازی و معرفی رشته بادی ده متر در طبیعت با حضور محیط بانان منطقه در محیطی امن در جنگل‌های شمال کشور در تابستان 1402